Cabonline Group noterade för perioden juli till september ett resultat på -80 miljoner kronor. För samma period 2019 var resultatet -26 miljoner kronor. Intäkterna under perioden sjönk med 37 procent jämfört med samma period året innan, från 1 534 miljoner kronor till 970 miljoner kronor.
För hela perioden januari till september var resultatet -199 miljoner kronor, mot -179 miljoner kronor samma period året innan. Intäkterna under perioden jämfört med perioden året innan sjönk med 32 procent, från 4 701 miljoner kronor till 3 174 miljoner kronor.
”Volymerna har sakta men säkert kommit tillbaka under september, men den andra våg av smittspridning som nu påverkar hela samhället gör att denna utveckling avmattats. Vi följer utvecklingen noggrant och anpassar verksamheten med kraft utifrån scenariot att återhämtningen kommer att ta tid. Vår minskade kostnadskostym och ökade samordning har skapat en stabilitet och gör oss flexibla och redo att öka takten igen när marknaden börjar komma tillbaka”, skriver Anneli Lindblom, tillförordnad vd, i delårsrapporten.