Cabonline Group hade ett tufft fjärde kvartal 2020 då intäkterna jämfört med samma period 2019 föll med 44 procent, till 997 miljoner kronor. Resultatet landade på -118 miljoner kronor, vilket innebar att förlusten var 38 miljoner kronor större än jämförbart kvartal året innan.
På helårsbasis var det förstås också ett katastrofår till följd av coronapandemin där intäkterna minskade med 36 procent, till 4 171 miljoner kronor. Helårsresultatet blev -317 miljoner kronor, att jämföra med -259 miljoner kronor för 2019.
Vd Dag Kibsgaard-Petersen skriver i sin kommentar att Cabonline trots allt klarat sig bra genom krisen på grund av en stor andel upphandlad trafik. Och han är trots allt optimist inför framtiden.
”Ur kris föds kreativitet och jag är övertygad om att allt vårt arbete sammantaget under det mycket utmanade 2020 gör att vi kommer att komma ur denna turbulenta tid som ett bättre, starkare och mer effektivt Cabonline. Jag känner tillförsikt inför framtiden men samtidigt en stor respekt för svårigheten att bedöma pandemins fortsatta utveckling, påverkan på samhället och taxibranschen”, skriver han i rapporten.