Taxikoncernen Cabonline ökade sina intäkter under fjärde kvartalet 2021 med 34 procent, till 1 341 miljoner kronor (997). Det blev också ett lyft för rörelseresultatet till 46 miljoner kronor (-74).
Under helåret hade bolaget en intäktsökning med nio procent till 4 537 miljoner kronor (4 171) och ett rörelseresultat som uppgick till 202 miljoner kronor (-124).
”Det är glädjande att konstatera att vi, trots en fortsatt utmanande marknad, levererade ett starkt 2021. En bra mix av kunder i de olika segmenten samt effektiviseringar gör att vi har lyckats stärka lönsamheten. Extra glädjande är att vår kärnaffär, samhällsbetalda resor, utvecklats stabilt under året och att vi som Nordens största taxibolag kan utnyttja skalfördelar och erbjuda tjänster som skapar ökat värde för resenärerna. Vi förväntar oss en väsentlig efterfrågeökning i alla kundsegment och på alla marknader när myndigheternas restriktioner i samhället till fullo hävs. (När vi nu börjar se slutet på pandemin ser jag fram emot att, tillsammans med hela organisationen, fortsätta utveckla Nordens ledande taxibolag”), skriver Cabonlines vd och koncernchef Dag Kibsgaard-Petersen i rapporten.