På grund av bristande kvalitet säger Länstrafiken Jönköping upp ett av två servicereseavtal med ett Cabonline.
Det avtal där Länstrafiken styr, fungerar Cabonlines fordon bra. I trafiken som Cabonline bedriver utifrån det andra avtalet, det som nu sägs upp, styrs i stället fordonen direkt av Cabonline. Denna verksamhet har enligt Länstrafiken inte fungerat med den kvalitet som avtalet säger.
Exempel på brister är bland annat en stor oförutsägbarhet kring antalet tillgängliga fordon vid varje enskilt tillfälle, långtgående och återkommande förseningar samt helt uteblivna körningar.
– Vi vet att en del av våra kunder har råkat ut för att deras resor har blivit mycket försenade eller i värsta fall inställda på grund av att Cabonline inte har levererat enligt avtalet, och vi vill inte att det ska hända. Av omsorg om våra kunder använder vi nu möjligheten att säga upp det avtal med Cabonline där företaget styr fordonen, säger Anna-Karin Malm, serviceresechef på Länstrafiken.
Källa: Länstrafiken Jönköping.