I jämförelse med samma tidsperiod förra året minskade Cabonlines omsättning för årets andra kvartal (april-juni) med en procent till 1 472 miljoner kronor (1 481). Däremot var koncernens rörelseresultat på 47 miljoner kronor bättre är jämförelseperiodens 36 miljoner kronor. Till glädjeämnena i kvartalsrapporten hör också ett positivt kassaflöde på 42 miljoner kronor (-87). För perioden januari till juni var omsättningen 2 922 miljoner kronor (2 692) och rörelseresultatet 120 miljoner kronor (111).
Siffrorna i kvartalsrapporten kommenteras av bolagets vd och koncernchef Dag Kibsgaard-Petersen:
”Vi har tagit flera viktiga steg framåt mot våra mål i affärsplanen. App-resenärerna ger oss det högsta betyget någonsin, med en imponerande betygsiffra på 4,62 av 5. Detta är en stor eloge till våra förare och anställda, som varit helt avgörande för den fina utvecklingen och de uppnådda resultaten. Under kvartalet ökade B2B-omsättningen (företagsresor) med hela 138 procent jämfört med samma kvartal föregående år. Detta är ett direkt resultat av ökad efterfrågan, våra förbättrade erbjudanden och riktade säljinsatser”.
Källa: Cabonline.