Svensk kollektivtrafiks årsrapport 2023 för anropsstyrd trafik visar att 90 procent av resenärerna är nöjda med beställningen och resa sammantaget. Vidare visade undersökningen som gjorts att 91 procent av resenärerna tyckte att väntetiden vid beställning via telefon var rimlig och nöjdheten med bemötandet av samtalsmottagaren vid beställning ligger på 93 procent. Samma siffra gäller för nöjdheten med förarens bemötande. Andelen resenärer som kom fram i tid enligt branschens definition, som innebär max fem minuters försening, är 94 procent. Av samtliga resenärer är det 51 procent som reser varje vecka, vilket är en ökning mot 2022 då andelen var 49 procent. Innan cononapandemin, 2019, var andelen 58 procent. Undersökningen har genomförts i 20 av landets 21 regioner för sjukresor och i 258 kommuner av totalt 290 när det gäller färdtjänst. Sammanlagt har 75 000 personer svarat på enkäten. Källa: Svensk kollektivtrafik.